למה לפרסם בפייסבוק באופן ממומן?
מה היית אומר אילו היו מציעים לך פלטפורמה שיווקית שתעניק לך את היכולת ליצור קשר ישיר עם קהל לקוחות פוטנציאליים ולא סתם קשר, אלא לשלוח להם סיפור ישירות למסך הסלולר, בכל שעה ביום ולכל מיקום גיאוגרפי.
נשמע לך טוב מדי בשביל להיות אמיתי? אז זהו שלא!
תגיד שלום לפייסבוק- פלטפורמת פרסום שכל בעל עסק חייב להכיר.
בפוסט זה אסביר מהם יתרונותיו העיקריים של הפרסום בפייסבוק ולאילו קהלי יעד הוא מתאים. אני מקווה כי מידע זה יאפשר לך להבין האם פלטפורמה זו מתאימה לצורכייך.
הפרסום הממומן בפייסבוק מתאים לשני סוגי מפרסמים:
B2C – עסק לצרכן הסופי.
B2B – עסק לעסק.
מכיוון שרוב קהל המשתמשים בפייסבוק הם צרכנים פרטיים עיקר הקמפיינים שאנו מקימים הם למפרסמים מסוג B2C.
1. תקציב ועלויות – לעסק מתחיל:
א. תקציב פרסומי גמיש: תקציב פרסומי חודשי בפייסבוק יכול לנוע בין אלף ש"ח לחצי מליון ש"ח. גמישות זו מאפשרת לעסקים לווסת את התקציב הפרסומי שלהם בהתאם לצורכי העסק בכל שלב במהלך החודש. מאפיין זה מקנה לעסקים חדשים הנמצאים בתחילת דרכם או בשלבי התפתחות את האפשרות לפרסם תחילה בתקציב מינימלי ולשנות את התקציב בהתאם לתוצאות הפרסום.
ב. חסמי כניסה תקציביים: בשונה מפלטפורמות מסורתיות בהן קיים סף תקציב מינימלי לפרסום, פייסבוק איננה מתנה חסמי כניסה תקציביים ולכן מאפשרת לפרסם בכל תקציב בו תבחר. עם זאת, על מנת לבחון את יעילות הקמפיינים ולהניב תוצאות, המלצתי היא להתחיל בתקציב של אלף ש"ח לחודש.
ג. אתר, דפי נחיתה והוצאות נלוות: במרבית המקרים, נכון להיום, פרסום בגוגל אדס מותנה בקיומו של אתר או לכל הפחות בקיומו של דף נחיתה. בנוסף, על מנת להבטיח שהפרסום בגוגל יניב תוצאות אין זה מספיק שהאתר יראה טוב ויזואלית, אלא חשוב שהאתר יהיה מותאם למובייל, שמהירות טעינתו תהיה בטווח מיטבי (כ-3 שניות), שהוא יהיה ידידותי למשתמש- נוח וקל לתפעול, וכמובן שיאפשר לבצע מעקב אחר פעילותם של המשתמשים בו (כגון: הטמעת קודי מעקב, חיבור לאנליטיקס והגדרה של ההמרות שברצוננו למדוד). לעומת זאת, פייסבוק מאפשרת פתיחת עמוד עסקי, אשר בהשקעה עיצובית וכתיבת תוכן מינימלית מהווה תחליף ראוי לאתר תדמיתי ובכך חסוך באופן ניכר השקעת זמן וכסף.
2. חיתוך(פילוח) קהל היעד:
א. כמות המידה המלוקטת: כידוע, כמות המידע שפייסבוק אוספת עלינו היא רבה ומפורטת. מידע רב זה נגיש וקיים לרשותנו בבואנו לבנות קמפיין ובכך מאפשר לנו להתאים את הפרסום לקהל היעד המיטבי, הממוקד והנכון ביותר לעסק אותו נרצה לפרסם.
ב. סוגי חיתוכי קהל:
דוגמה לחיתוך בסיסי: מין, גיל, אזור גאוגרפי, שפות.
(גבר בגיל 35, גר ברדיוס 3 ק"מ ממרכז גבעתיים, דובר עברית).
דוגמה לחיתוך מתקדם: מין, גיל, דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגות.
(אישה בת 57, מהמרכז, בעלת כלב, קוראת "הארץ" וטסה במחלקת עסקים).
וזו רק דוגמה קטנה.
3. קריאייטייב(יצירתיות):
א. ויזואל: אפשרויות הויזואל בפייסבוק הן רחבות ומגוונות (העלאת תמונות, סרטונים, מצגות, יצירת "לייבים" ואירועים). כל זאת ללא קושי מיוחד או עלויות עריכה גבוהות. ויזואל טוב יכול להעביר לקהל היעד מסרים משמעותיים ומגוונים (רגש, סיפור, איכות) וכך לאפשר לצרכן להבין במהירות את הנושא אותו אנו משווקים. מהירות זו מהווה יתרון משמעותי בעידן של היום, בו כמות הגירויים כה גדולה וזמינה לכולם. במילים אחרות, יותר מהיר וזמין ללקוח- סיכוי גבוה יותר שהלקוח יבחר במוצר שלך.
ב. תוכן – גם לתוכן קיימות אפשרויות רבות וכמעט בלתי מוגבלות, דבר המאפשר העברת מסרים באופנים מגוונים ויצירתיים.
לסיכום:
בעל עסק אם אתה מחפש לקוחות חדשים, הגברת קצב המכירות ומודעות לעסק שלך וכל זאת בתקציב שפוי, כנראה שפייסבוק זה המקום להתחיל.