בניית קהל בפייסבוק - חלק א'

מדריך בניית קהל בפייסבוק - חלק א'

דיגיטליקס | 06.10.18 | מדריך בניית קהל בפייסבוק - חלק א'

 

אחד הגורמים החשובים בהצלחתו של קמפיין דיגיטלי, הוא יצירת קהל יעד רלוונטי וממוקד לקמפיין.

כדי לבנות קהל יעד בצורה מדויקת לעסק שלך יש להבין תחילה, מהו פרופיל הלקוחות של העסק (לעיתים ישנו יותר מפרופיל לקוחות אחד),להלן מספר שאלות שיסיעו בידך להגדיר את פרופיל הלקוח:

 

1. באילו אזורים גאוגרפים ממוקם הלקוח שלי? (עיר, ארץ, רדיוס)

2. מה היא השפה\שפות אותם הלקוח שלי דובר?

3. מה הוא טווח הגילאים של לקוחותיי?

4. מהם תחומי העניין של לקוחותיי? (כושר גופני, אדריכלות, מכוניות יוקרה...)

5. האם הלקוחות שלי הם ממגדר אחד או יותר? (נשים או גברים)

6. אילו התנהגויות מאפיינים את לקוחותיי? (רוכשים אונלין, מחפשים דילים לחו"ל..)

 

חשוב לרדת לרזולוציות גבוהות כדי לקבל חשיפה של המודעה רק לקהלים הרלוונטיים לעסק שהרי התשלום לפייסבוק הינו לפי חשיפות.

 

בפוסט זה אפרט כיצד לבנות קהל יעד וליישמו במערכת הניהול של פייסבוק. נתחיל מהגדרות בסיסיות ולאחר מכן נעבור להגדרות מתקדמות יותר.

 

פילוח קהל היעד - מאפיינים בסיסיים:


1. מיקומים: בבואנו לבחור מיקומים תחילה יש לבחור את אפיון המיקום מארבעת האפשרויות הניתנות לנו.

 

א. כולם במיקום זה - כל מי שנמצא במיקום שנבחר מטה במפה, בין אם הוא רק נוסע שם, גר שם או שהיה לאחרונה במיקום זה.

 

ב. אנשים שגרים במיקום זה - כל מי שמתגורר במיקום הנבחר מטה במפה.

 

ג. אנשים שהיו לאחרונה במיקום זה – כל מי שזוהה שמיקומו האחרון נמצא במיקום זה, אך לא בהכרח כבר נמצא כרגע.

 

ד. אנשים שנוסעים במיקום זה – אנשים שכרגע נמצאים בנסיעה במיקום או מיקומם האחרון מורה על המיקום הנבחר, אך גרים במרחק של 200 ק"מ מהמיקום הנבחר.

 

*ניתן להשתמש בכל מאפיין בצורה שונה בהתאם לאופי העסק או להיכן שאנו נרצה "לתפוס" את הלקוח, אם זה בנסיעה מחוץ לעירו, בביתו או גם וגם.

 

2. מפה: לאחר שבחרנו את אפיון המיקום, נעבור לבחירת המיקום או המיקומים הגאוגרפים על גבי המפה. ישנן 2 אפשרויות לחיתוך גאוגרפי:

 

א. רדיוס – מסמנים עם נעץ או כותבים את המיקום הרצוי ולאחר מכן בוחרים מהו הרדיוס בק"מ (למי שהחשבון שלו מוגדר לזמן פסיפיק ולדולרים האופציה תהיה במיילים)

 

*חשוב לציין שאם נבחר לכתוב את שם העיר, פייסבוק יתן לנו אפשרות למינימום רדיוס של 17 ק"מ, לעומת זאת במידה ונבחר לסמן את המיקום בנעץ על-גבי המפה, הגבלת המינימום מוסרת וניתן לשנותו עד ל- 1 ק"מ.


ב. ערים – האופציה השנייה לחיתוך היא לפי ערים, כותבים את שם העיר הרצויה וכאשר היא מופיעה נלחץ על הכפתור בסמוך לתיבה המציינת את שם העיר, שם תיפתח לנו אפשרות לבחירה בין רדיוס שזוהי ברירת מחדל של פייסבוק לבין "עיר נוכחית בלבד".

 

בחירת מיקום בפייסבוק

ג. אופציה נוספת זה חיתוך לפי מחוזות (מחוז צפון, מרכז, דרום וכיו..)


ד. ניתן להכניס מספר רב של מיקומים במקביל.


ה. אי הכללת כתובות – ניתן להוסיף ערים או כתובות אשר לא יכללו במיקומים. התהליך הוא באותו האופן שביצענו בשלבים הקודמים רק שבמקרה זה יהיה עלינו להחליף את הסמן מ"כולל" ל"לא כולל".

 

מה לכלול במיקומי מפה בפייסבוק

 

3. גיל, מין, שפה:

 

א. גיל – יש לבחור את טווח הגילאים הרצוי של קהל היעד, פייסבוק מאפשרת בחירת גיל בטווח של מ- 13 עד 65+ כאשר ישנם מס' קמפיינים (לדוגמה: קמפיין לידים) שהגיל המינימלי הינו 18

 

ב. מין – ניתן לבחור קהל יעד נשים או גברים בלבד וכמובן גם וגם. טיפ: במידה ולא יודעים ניתן להפריד כל סדרת מודעות למגדר שונה ולראות את התוצאות המתקבלות.

 

ג. שפה – לפי המלצת פייסבוק מומלץ להשאיר את הרובריקה ריקה, אלא אם השפה הרצויה אינה נפוצה במיקום הגאוגרפי הנבחר. אישית אני תמיד ממלא ובוחר שפה או מספר שפות בהתאם לפרופיל הלקוח שבניתי לאותו עסק.